Ingezonden door Rugby Nederland:

Grolsch en Rugby Nederland samen naar de Rugby World Cup 2027

Rugby Nederland en Grolsch zijn een samenwerking aangegaan voor de komende 5 jaar. De gezamenlijke ambitie is om het Nederlands rugby in die periode nationaal en internationaal verder omhoog te stuwen. De samenwerking komt voort uit het mondiale partnership dat het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch – Asahi Group Holding – heeft gesloten met de Rugby World Cup 2023 France.

Rugby Nederland en Grolsch zijn een samenwerking aangegaan voor de komende 5 jaar. De gezamenlijke ambitie is om het Nederlands rugby in die periode nationaal en internationaal verder omhoog te stuwen. De samenwerking komt voort uit het mondiale partnership dat het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch – Asahi Group Holding – heeft gesloten met de Rugby World Cup 2023 France.

“Sport verbindt. Net zoals samen een biertje drinken. Bovendien vertoont het merk Grolsch grote overeenkomsten met de waarden van rugby: respect, kameraadschap en discipline”, vertelt Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch. “Maar ook duurzaamheid en verantwoord alcoholgebruik zijn belangrijke thema’s waarin we elkaar vinden. Juist op plekken zoals sportverenigingen is het belangrijk om 0.0% beschikbaar én zichtbaar te maken, hier gaan we samen dan ook flink op inzetten.”

“Al met al dus een goede match. We vinden het geweldig dat ons karaktervolle Grolsch-bier, met of zonder alcohol, geschonken zal worden in The Home of Rugby, beter bekend als het Nationaal Rugby Centrum Amsterdam”. Als link naar het wereldwijde sponsorship zal daar straks ook Asahi Super Dry verkrijgbaar zijn voor de liefhebbers. “Samen hopen we de rugby sport én Grolsch nog beter op de kaart te zetten. Wij kijken dan ook uit naar een succesvolle samenwerking!”

Professionele partner voor noodzakelijke rugbyboost

Directeur Rugby Nederland, Andrew Meredith: “Rugby Nederland focust op verdere groei van onze topsportprestaties. Wij doen dat op basis van een helder pad naar professionalisering van ons nationale rugby. Via onze Rugby Academy’s dienen zich inmiddels steeds meer veelbelovende rugbytalenten aan. Nu al spelen vele Nederlandse talenten (semi-)professioneel in zware buitenlandse competities. Dat is op zichzelf een prima ontwikkeling. Maar tegelijkertijd willen wij die talenten wel binden aan onze nationale selecties. In Koninklijke Grolsch hebben wij een sportieve professionele partner gevonden om ons die noodzakelijke ‘rugbyboost’ te geven. Ons streven is dat Rugby Nederland straks, in 2027, deelneemt aan de Rugby World Cup. Wij zoeken daarom ook andere professionele partners die zich willen verbinden met rugby en onze kernwaarden.”

Op de foto: Johan Tijsseling, Horeca Accountmanager Koninklijke Grolsch (L) en Janhein Pieterse, Voorzitter Rugby Nederland, bekrachtigen de samenwerking.